versalka.pl

Strona o aranżacjach, ogrodach i wnętrzach.

Nieruchomości

Jak wygląda protokół zdawczo odbiorczy mieszkania?

Jak wygląda protokół zdawczo odbiorczy mieszkania?

W branży związanej z nieruchomościami można spotkać się z różnymi pojęciami, chociażby z pewnym, dość ważnym dokumentem. Chodzi tutaj o oficjalny protokół zdawczo odbiorczy mieszkania, w którym zawarte są informacje na temat całego stanu technicznego nieruchomości. Pismo to jest doskonałym zabezpieczeniem dla osoby wynajmującej albo sprzedającej. Jednak nie tylko w przypadku sprzedaży czy wynajmu, trzeba sporządzać taki profesjonalny protokół. Są jeszcze inne sytuacje. Mowa np. o zmianie miejsca zamieszkania, rezygnacji z poboru prądu albo przyłączenia urządzenia pomiarowego.

Co dokładnie musi się w nim znaleźć?

Co jeszcze warto wiedzieć o tym piśmie? Otóż okazuje się, że tego typu protokół zdawczo odbiorczy mieszkania nie ma co prawda ustalonej z góry formy, ale są elementy, których nie może zabraknąć w żadnym z takich dokumentów. Chodzi między innymi o dane na temat wynajmującego i najemcy. Nie ma za to obowiązku, aby w protokole zawsze znalazły się szczegółowe informacje o wyposażeniu (meblach itp.). Koniecznie natomiast trzeba zapisać także adres konkretnego lokalu, jego metraż, stan centralnego ogrzewania, wentylacji, wielu liczników, różnych instalacji elektrycznych itp. Powinny być również bardzo czytelne miejsca na datę i podpis. Protokół zdawczo odbiorczy mieszkania to pismo, dzięki któremu dwie strony mogą spać spokojnie. Nie będzie bardzo nerwowych sytuacji i kłótni, kiedy następuje przekazywanie mieszkania. Nie pojawią się żadne, ewentualne roszczenia. Sam protokół, jak podpowiadają doświadczeni specjaliści, należy przygotować w dwóch egzemplarzach przed momentem zawarcia umowy sprzedaży. Tylko wtedy da się odpowiednio zabezpieczyć całą transakcję.

Jakie znaczenie ma protokół zdawczo odbiorczy mieszkania?

Pora przejść do podsumowania tekstu na temat protokołu zdawczo odbiorczego wielu mieszkań. Dokument ten ma spore znaczenie w trakcie zakupu i sprzedaży każdej nieruchomości, a także jej wynajmu. Jeżeli zostanie odpowiednio sporządzony, to nie grożą nam jakiekolwiek konsekwencje finansowe. Warto więc pobrać wzór takiego pisma z branżowych stron internetowych (dotyczących tematyki nieruchomości). Po jego wydrukowaniu będziemy mieć stu procentową pewność, że wszystko odbędzie się prawidłowo (podpisanie protokołu powinno nastąpić w ciągu dnia, najlepiej w samo południe, aby można było bez problemu sprawdzić każdy ważny element mieszkania). Ostateczna czynność polega na przekazaniu dokumentu do danej firmy energetycznej. Czasem w chwili podpisywania protokołu potrzebna jest także obecność pracownika takiego przedsiębiorstwa.

Udostępnij